Sunday, December 13, 2009

Awal Muharram 1431 Hijrah

Lagi 5 hari kita akan menyambut awal Muharram. bermakna tahun baru,` azam baru dan kekuatan baru. Mama berharap tahun yag baru nanti kehidupan kita akan bertambah baik dari tahun yang sebelumnya. Rezeki yang melimpah ruah, anak-anak mama menjadi yang terbaik. Menjadi anak-anak yang soleh dan solehah. Buat Puteri mama harapkan semoga belajar rajin-rajin dan jadi anak yang baik buat mama dan papa serta kakak yang terbaik buat Adam dan Alif. semoga menjadi contoh untuk adik2. Buat Adam dan Alif mama sentiasa sabar dengan karenah anak2 mama ini. Biar apa pun tanggapan orang pada anak2 mama ni, mama tak kisah dan mama takkan hiraukan. Bagi mama kalian berdua terlalu sempurna di hati mama. Mama yakin satu hari nanti segalanya akan menjadi baik.
Mama sentiasa berdoa terhadap Ilahi semoga kalian berdua dalam keadaan sihat dan itu sudah mencukupi buat mama. Mama juga pohon semoga Allah sentiasa memberi mama kekuatan dan ketabahan serta kesabaran dalam menjalani hidup bersama anak2 mama ni. Dan selagi nyawa dikandung badan dan mama kuat, mama akan terus memberi kasih sayang yang tak berbelah baginya kepada kalian semua. Setiap keletah anak2 mama lah yang menjadi kekuatan kepada mama. Mama yakin kepada Allah. DIA takkan berikan kita sesuatu melainkan DIA yakin yang kita mampu. Dan mama akan buktikan.  Buat papa,  semoga perjalanan hidup kita yang penuh ranjau dan dugaan ini akan kita harungi dengan sebaik mungkin disertakan dengan keyakinan kita kepadaNYA.

- Ya Allah, kau berikan aku kekuata dalam menempuh setiap dugaan yag kau berikan kepadaku. Dan sesungguhnya aku redha dengan ketentuanmu Ya Allah-

3 Comments:

  1. ::M e L L a:: said...
    Selamat menyambut Muharam dr kami sekeluarga :)
    Wah dah besar twinz akak yer hensem2 lak tu :).. dlu baby lagi masa g my wedding.. tu lah cpt tul masa ber lalu..
    kak intan teacher tadika mana skrg? mulianya jd teacher.. besar pahalanya.. :)
    Intan Maizura said...
    mella- tadika twin akak gak.... tp dh resign... nk tumpu pd the kidz....
    Max J. Potter said...
    kak intan~!!!!! lamenye tak tgk blog akak, dah cun!

    hehe. nani kt beseri skrg kak, ngajar english di mrsm beseri. alhamdulillah, semua ok.

    akak life ok semua skrg?

Post a Comment



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...