Monday, July 21, 2008

WEEKDAY part 3!!!

Petang tu aku bawak anak2 jalan gi IKEA.. cari periuk ngan brg dapur sikit.......



Budak2 ini aku terpaksa sumbat masuk dalam troley...... Tak dapat dikawal.....
Alif cakap chessssssseeeeeeee!!!!
Adam senyum senget!!!!!!

Sebelum balik singgah kat Mydin beli barang rumah especially Pampers


T-shirt ni aku beli kat MYDIN 2.90 sahaja.....
Bukan main seronot bebudak ni dapat pakai baju spongebob.....







WEEKDAY part 2!!!!

So sementara hubby mengerjakan kebun sayurnya aku sibuk memasak lak.....
Menu hari minggu ayam masak kari, kangkung (dari kebun fresh!) goreng ikan masin, sambal belacan dan ikan goreng.....



Kangkung goreng belacan.......

Kangkung ambil ikut sukatan keluarga anda.... (Aku amik kat belakang rumah)
Bawang besar dihiris
Bawang Putih dihiris
Cili Padi di tumbuk tapi jangan sampai hancur
Ikan masin pun aku tumbuk tapi jangan sampai hancur...

Lepas tu apa lagi tumis semua.......
(WALLLLLLAAAA!!!)




Sambal belacan dan ulam...
Ikan goreng...
Kari ayam lupa nak ambil gambar




Pencuci mulut...........



WEEKEND Part 1 !!!!!!!!!!

Nih aku update kebun sayur hubby aku......






Ini antara tanaman-tanaman kami..... kami?????? hubby aku jek... aku tak join benda ni semua.... tak pandai..... nanti habis pokok-pokok semua mati.....

Gambo yang ada seluar katok tu... heheheh aku bukan nak tunjuk seluar katok tu aku nak tunjuk pokok kacang panjang yang dah naik tinggi tu.... nanti dia naik tinggi mcm citer pokok kacang dengan gergasi tu.... ingat x?????



Yang ini kami dah cabut dah pokoknya... aku pun kurang pasti hubby aku tanam pokok apa... tunggu jerler... bila dah naik pokoknya....
Ish! anak dara aku kalau x interframe tak sah!





Monday, July 14, 2008

Bila 3 famili berjumpa....

Yesterday 13 July 2008... we had a gathering which is located at syek's house..... Million thanks to the family....From left is my hubby with Alif (papa's boy), In a middle Syek (tuan rumah) and Asrul with his son Haris the future Ultraman..

The foods yang we all 'lantak' .... I've made that pasta goreng.. 'cilok' the recipe frim cari resepi... and the bihun goreng is from the owner .... sapa lagi ek!!! Ada bubur which is very nice.......



This is Aween (Asrul's wife) and her second son.... cute giler.... peha mcm ayam kfc........
So we had a chit chat.... bla... bla.... mengumpat...... luahkan perasaan......



This is Haris.... Haiqal's big brother... ehem... ehm... the future Ultraman a.k.a my future son in law.......




This is Min and Pia.. Syek's daughter... Tengok pipi bebudak ni.... sama kan.......

Aktiviti bebudak semua....apa lagi... bermain2 ler.... Anyhow.... thanks to Ju with nice food...
Syok kalau selalu buat mcm ni.....

Friday, July 11, 2008


Happy Birthday To You....
Happy Birthday To You.....
Happy Birthday To Adam and Alif
Happy Birthday To You..........

Semoga menjadi anak yang soleh dan khalifah yang baik di bumi ALLAH..... No celebration today..... but InsyaALLAH we will celebrate this weekend okey!!!

Muahssssssssssss..................... Mama and Papa sayang Adam dan Alif....

p/s: Kesian Alif demam hari ini....


Friday, July 4, 2008



Al fatiha buat adik Aina Mardiah Binti Shahrial yang telah kembali kerahmatullah setelah koma beberapa hari.... Kasihan kerana sehingga arwah meninggal selama tujuh tahun tidak mendapat belaian kasih seorang bapa.... Buat keluarga mereka harap tabah dengan dugaan dan rakyat Malaysia bersama-sama anda......

Dan sesungguhnya ingatlah setiap perbuatan tidak kira baik atau jahat ada balasannya seperti yang dijanjika oleh ALLAH S.WT.

Dipetik dari Harakah Daily.

Anak mangsa tahanan ISA selamat dikebumikan
Salmiyah Harun
Fri | Jul 04, 08 | 6:25:09 pm MYT

HULU LANGAT, 4 Julai (Hrkh) - Jenazah anak sulung mangsa tahanan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), Shahrial Sirin, Aina Mardiah, 17, yang meninggal dunia akibat pendarahan otak selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Kampung Sungai Serai jam 11.30 pagi tadi.

Setengah jam sebelum itu, jenazah Aina disembahyangkan hampir 200 jemaah di masjid Sungai Serai kira-kira satu kilometer dari rumahnya.

Turut serta menyembahyangkan jenazah anak kesayangan Fatma Masrum itu ialah Adun Hulu Klang, Saari Sungib yang juga bekas tahanan ISA; Adun Chempaka merangkap Exco Kerajaan Negeri, Ir. Iskandar Abdul Samad; Pengerusi GMI Syed Ibrahim Syed Noh dan lima orang bekas tahanan ISA.

Pengebumian Aina turut disaksikan berpuluh-puluh rakan sekolahnya dari Sek. Men. Keb. Dusun Nanding termasuk beberapa orang guru.

Sementara itu, sebaik keluar dari van jenazah, Shahrial yang masih mengenakan pakaian yang dipakai sewaktu tiba dari Kementa semalam bersama-sama ahli jawatankuasa khairat kematian menurunkan jenazah anaknya ke liang lahat.

Suasana bertambah pilu tatkala, Shahrial mencuri sedikit masa meriba, memeluk dan mencium kedua-dua anak perempuannya, Izzatul Zahrah, 12 dan Arfah, 9 sebaik sahaja jenazah kakak mereka dikebumikan.

Pelukan kasih sayang Syahrial untuk Almarhum Aina tidak kesampaian kerana dipisahkan oleh akta yang zalim; mungkin sebab itulah beliau tidak mahu melepaskan peluang meluahkan kasih sayang itu kepada dua anak perempuannya.

Fatma Masrum yang duduk di belakang suaminya ketika imam membacakan talkin, kelihatan sugul sambil memeluk dan mengusap suami tersayang yang terpisah sejak tujuh tahun lalu.

Sebaik sahaja jenazah selesai dikebumikan, pihak polis memberi sedikit kelonggaran kepada Shahrial untuk bertemu dan bersalaman dengan beberapa sahabat yang sekian lama tidak berjumpa.

Turut bersalaman dengan beliau, Ahli Parlimen Hulu Langat, Dr Che Rosli Che Mat, dan Ketua Penerangan Pemuda PAS Selangor, Sany Hamzan.

Lima orang bekas tahanah ISA yang bersama-sama beliau ketika di Kemta turut bersalaman dan berpelukan dengan beliau, termasuklah jiran dan rakan-rakan beliau.

Ada yang memeluk sambil menepuk bahu beliau sambil memberi kata-kata perangsang agar beliau tabah dan bersabar dengan ujian Allah SWT.

Suasana menjadi hiba apabila kelihatan beberapa rakan beliau turut menitiskan air mata ketika memeluk Shahrial namun beliau tetap tenang dan masih tersenyum.

Anggota polis yang ditemui di tanah perkuburan memberitahu, Shahrial dibenarkan menemui keluarganya pada malam ketujuh dan esok.

Tujuh orang polis yang mengawal Shahrial membenarkan beliau balik ke rumahnya sebentar untuk menukar pakaian dan kira-kira jam 12.20 tengahari menaiki van berwarna putih ke lokasi yang tidak diketahui.

Sementara itu, kepada pembaca yang sudi membantu keluarga Almarhumah Aina Mardiah dan keluarga mangsa ISA yang lain, salurkan sumbangan anda kepada HARAKAHDAILY DOT COM, nombor akaun Maybank 564070000336




Wednesday, July 2, 2008

UPDATE ON OUR SMALL FARM

This is update of my hubby 'farm'... So far so good.... It just hasilnya belum masa utk dipetik...


;;
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...