Monday, May 19, 2008

RUMAH BARU

Alhamdulillah.... at last we have our own house....
18 Mei 2008 kami semua berpindah ke syurga kami sekeluarga.....
Sibuk giler... mcm2 brg nk antar.. Padahal barang byk dah aku jual.... dan buang tapi still byk lagi.. pelik sunggu entah mana entah datangnya....
aku sangat bz dari hari sabtu lagi....... ish!ish! penat sungguh pindah rumah..
Mengemas dari depan ke belakang dari atas ke bawah.. to make sure everything went smooth....
Pagi Ahad tu aku ngan papa dah pergi rumah.. kemas kan sikit habuk... still ada lagi defag kat kat dalam rumah tu.. tapi semua dah okey coz pekerja maintenance pemaju aku semua tip top....
Nanti aku titipkan gambar rumah aku....

Sedang kita semua sibuk mengemas rumah... ada satu kejadian yang membuatkan kami satu keluarga menggelabah giler...
Adam hilang... aku dh nangis tak jumpa Adam dalam rumah.... hubby aku cari seluruh kawsan perumahan baru aku.... masa tu dah hampir maghrib....
Ye!!! kami semua terleka.. Aku takut sangat! Mcmana aku blh leka...
Masa yang sama installer ASTRO yang sibuk keluar masuk rumah aku... pintu pagar semua tak lock....
Finally hubby found him at playground.... Entah bila masa dia berjalan dengan tak berkasut kebelakang rumah aku.....
Ya Allah .. harga yang terpaksa aku bayar di atas kelekaan aku....
Aku dah x sanggup.. Mengajar kami sekeluarga lebih berhati2... terutama sekali trhdp Adam... Dia memang senyap tapi dia terlalu pantas.... Langsung tak berbunyi.....
Ya Allah aku terlalu bersyukur sangat Ya Allah....
Untuk ibu2 yang lain.... Jangan sesekali leka...
Pengajaran yang amat berharga untuk kami sekeluarga....

4 Comments:

  1. imz said...
    tahniah...dh masuk umh baru....kemas rajin2 ek..!!
    IdaShah said...
    pindah kat mana intan? adam..tak sabor jejalan yerr..
    PROUD MAMA said...
    tu ler ida....
    Tak menyabor nak berjalan....
    Aku pindah kat Taman Pinggiran USJ
    juju said...
    juju duduk kt usj 17. ;) dah dekat tu.

Post a Comment



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...